مسکو: روسیه به دنبال جلوگیری از درگیری نظامی گسترده در جهان است

[ad_1]

وی گفت: «روسیه به دنبال جلوگیری از درگیری نظامی گسترده در جهان است.

به گزارش روسیا الیوم، یوگنی ایوانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در جریان نشست کمیته موقت شورای فدراسیون گفت: گسست فعلی در روابط روسیه و غرب ممکن است برای محاسبه مجدد مفید باشد.

وی گفت: از آغاز عملیات نظامی، حدود 400 دیپلمات روسی از 28 کشور اخراج شده اند که بیشتر آنها از اروپا از جمله لهستان، آلمان، اسلوونی، اسلواکی، کرواسی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هستند. تحریم‌ها علیه روسیه مشکلات جدی را در کشورهای تحت تحریم ایجاد خواهد کرد.

یک مقام ارشد روسیه گفت: مصادره اموال در داخل روسیه می تواند پاسخی به این اقدامات غیردوستانه علیه مسکو باشد.

وی تصریح کرد: اقدامات غیردوستانه بدون پاسخ مناسب در عرصه قانونی باقی نخواهد ماند. من از همکارانم در دومای دولتی و فدراسیون قدردانی می کنم. مارس گذشته، آنها قوانینی را علیه کسانی که حقوق و آزادی های اساسی شهروندان روسیه را نقض می کنند، تصویب کردند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: این قوانین علاوه بر ممنوعیت ورود به روسیه، محدودیت های اقتصادی از جمله مصادره اموال در خاک روسیه را نیز اعمال خواهد کرد.

صبح روز پنجشنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین اعلام کرده است که روسیه هیچ برنامه ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا شکست خورده است.

خواندن  ام‌باپه: چیزی برای گفتن ندارم!

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

مطلب پیشنهادی

استمرار طرح پاکسازی جاده های استان مرکزی، نیازمند تامین اعتبار

[ad_1] ایسنا/ مرکز سرپرست اداره کل محیط زیست استان مارکاسی گفت: ادامه طرح پاکسازی معابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *