16 ترفند شگفت انگیز برای طفره رفتن از پاسخ به سوالات خصوصی

طفره رفتن از سوالات ناخواسته,ترفندهای پاسخ ندادن به سوالات ناخواسته, پاسخ به سوالات ناخواسته

مسائلی در زندگی هر شخص وجود دارد که بحث در مورد آنها ناخوشایند است

 

روش های طفره رفتن از پاسخ دادن به دیگران

احتمالا در زندگی هر کدام ما پیش آمده است که نخواهیم به برخی از سوال هایی که از ما میپرسند پاسخ دهیم، این یک واقعیت ساده در زندگی است که در یک مقطع زمانی در زندگی هرکس اتفاق می افتد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به شما 16 روش برای طفره رفتن از سوالات ناخواسته معرفی کنیم.

چه در یک مصاحبه شغلی یا برخورد با یکی از اعضای فامیل ، برخورد با کسی که احساس  می کند حق دانستن جزئیات زندگی شخصی شما را دارد خسته کننده است، به خصوص که اگر ندانید چطور از این سوالات ناخواسته طفره بروید و فرار کنید.

 

از این رو سعی کردیم 16 تکنیک برای طفره رفتن از سوالات ناخواسته به شما معرفی کنیم که شما می توانید از این تکنیک ها در هر کجا که احساس کردید باید از پاسخ به سوال چشم پوشی کنید استفاده کنید.

 

1. از یک دوست کمک بگیرید

 

کمک گرفتن از یک دوست برای طفره رفتن از سوالات ناخواسته,تغییر موضوع برای طفره رفتن از سوالات ناخواسته

برای طفره رفتن از سوالات ناخواسته می توان از یک دوست کمک گرفت

 

گاهی اوقات، شما فقط می دانید که یک نفر قرار است یک سوال ناخواسته از شما بپرسد. به عنوان مثال ، شاید شما با پدر بزرگتان به یک شام خانوادگی می روید که اغلب در مورد زندگی عاشقانه  شما پرس و جو می کند. اگر می توانید از قبل آن سوال نامربوط را پیش بینی کنید، از یکی دیگر از اعضای خانواده بخواهید که وارد عمل شود و مانع از جواب دادن شما شود. یک خواهر یا برادر می تواند به راحتی وارد عمل شود و با گفتن چیزی مانند ” اوه پدربزرگ، اورا مجبور نکن این پاسخ را بدهد.” شما را نجات دهد.

 

2. از تکنیک پاسخ ” پل ” برای تغییر موضوع استفاده کنید.

یک راه عالی برای اجتناب از پاسخ به یک سوال شخصی ، استفاده از تکنیک پاسخ پل است. تحقیقات نشان می دهد هنگامی که یک سوال را از نقطه ای آسیب پذیر یا ناخوشایند دور می کنید، به سمت منطقه ای می روید که احتمالا نتیجه مثبتی برای شما خواهد داشت.

 

به عنوان مثال، به جای پاسخ دادن به یک سوال شخصی در مورد دین خود، موضوع را به یک فرد مشهور تغییر دهید که اخیرا تغییر مذهبی عمومی داده است. یا اگر واقعا اهمیتی نمی دهید، در مورد یک خبری غیر جنجالی صحبت کنید که با موضوعی که از شما پرسیده شده است مرتبط است.

 

به گفته مک درموت، عبارت پل شما می تواند این باشد: من در مورد آن چیزی نمی دانم، من نمی توانم آن را با اطمینان به شما بگویم، اما این چیزی است که من می دانم…

به این ترتیب در صورتی که نسبت به پاسخگویی درباره برخی سوالات تمایل ندارید موضوع دیگری را برای گفتگو پیش بکشید.

 

3. سوال را مجددا بیان کنید و دوباره قالب بندی کنید

 این ترفند را نیز به عنوان تکنیک پل زدن دسته بندی می کنند. در این تکنیک یک پاسخ ایده ال می تواند این گونه باشد :

من فکر میکنم آنچه شما می خواهید از من بپرسید این باشد… ، در واقع من فکر می کنم آنچه واقعا می خواهید به آن برسید این است که ….

استفاده از این تکنیک یکی از بهترین راه حل ها برای مقابله با سوالات ناخواسته است. به عنوال مثال ، اگر دوستتان از شما بپرسد که بالاخره کی قرار است پیشرفت کنید، می توانید با چیزی مانند این پاسخ دهید: فکر می کنم آنچه واقعا می خواهید از من بپرسید این است که چگونه از این دوران هیجان انگیز در حرفه ام لذت می برم، و از آنجا ادامه دهید.

 

4. خود را از یک مکالمه ناراحت کننده معاف کنید.

اگر در یک مهمانی ،در یک مکالمه گروهی هستید و گفتگوی آن ها شروع به انحراف به منطقه ای می کند که ترجیح می دهید در مورد آن صحبت نکنید ، بهانه ای برای ترک آن بیاورید. گفتن اینکه باید از سرویس بهداشتی استفاده کنید بسیار ساده تر از استفاده از سایر تکنیک های اجتماعی، برای طفره رفتن از سوالات ناخواسته است.

 

5. در مورد ناراحتی خود صریح باشید

مهم نیست که چه کسی چه می پرسد، این را به خاطر داشته باشید که شما حق دارید به یک سوال ناخوشایند واکنش نشان دهید و به او بگویید که باعث ناراحتی شما شده است. در چنین مکالمه ها همیشه حق شماست که به یک سوال ناخواسته با چیزی مانند این پاسخ دهید: این سوال شما از نظر احساسی مملو از احساس است یا یک سوال شخصی است، بنابراین ترجیح می دهم در مورد آن صحبت نکنم. اما دوست دارم در مورد ( پروژه، شغل، کودک، خانه جدید شما بشنوم ) دیدید، آنقدرها هم سخت نبود! 

 

6. با شوخی بحث را منحرف کنید 

 

تحقیقات طفره رفتن از سوالات ناخواسته,استفاده از طنز برای عدم پاسخگویی به سوالات ناخواسته

برای پاسخ ندادن به برخی سوالات می توان با شوخی بحث را عوض کنیم

 

تحقیقات حاکی از آن دارد که: طنز بهترین نکته انحرافی است که میتوانیم ارائه دهیم. به عنوان مثال: چقدر پول در می آورید؟ می توان با یک شوخی ساده مانند کافی نیست! پاسخ دهید و اکثر مردم متوجه خواهند شد که از حد خود فراتر رفته اند و موضوع را تغییر می دهند.

 

7. با ابهام پاسخ دهید

ساده ترین راه برای طفره رفتن از یک سوال ناخواسته این است که کمی در پاسخ خود جای تغییر موضوع بگذارید، یا به عبارتی آنقدر مطمئن پاسخ ندهید که بحث شما ادامه پیدا کند. برای مثال اگر کسی بپرسد که چرا هنوز شغل فلاکت بار خود را رها نکرده اید و به دنبال شغل جدید نیستید، با یک جمله ساده این گونه جواب دهید: چه کسی میداند؟ من هنوز باید صورت حساب ها و بدهی ها را در این مدت پرداخت کنم!

یا به سوال، کی میخواهی فارق التحصیل شوی؟ با ابهام پاسخ دهید: مطمعن نیستم، حدس می زنم….

 

8. به جای پاسخ، مشاوره ارئه دهید

به عنوان مثال، اگر شخصی در مورد کاهش وزن اخیر شما سوال کرد و شما نمی خواهید وارد جزئیات آن شوید، به سادگی نکته ای را در مورد مربی مورد علاقه خود به اشتراک بگذارید و به او پیشنهاد دهید که با او در تماس باشد.

یا اگر کسی یک سوال تهاجمی درباره جدایی اخیرتان از شما پرسید، به فردی که از شما سوال پرسیده به صورت توصیه به او بگویید که به شما کمک کرد پس از جدایی بهبود پیدا کنید.

 

9. کسی که از شما سوالی پرسیده را شرمنده کنید ( فقط کمی )

اگر سوالی واقعا نامربوط  است، می توانید به طور نامحسوس سوال کننده را به خاطر کنجکاوی بیش از حد شرمنده کنید. این کار را به روش شوخی انجام دهید تا همه چیز روشن بماند. مثلا می توانید این چنین بگویید : وای تو خیلی کنجکاو هستی، نه؟ یا اوه، من فکر می کنم این سوال فراتر از یک مهمانی است. با این ترفند همه چیز را خیلی سریع خاموش می کنید.

 

10. سوال را با تعارف به سوال کننده منحرف کنید

تعارف یک راه عالی برای منحرف کردن و خنثی کردن یک موقعیت ناخوشایند است. برای مثال، اگر کسی در مورد کاهش یا افزایش وزن شما نظر می دهد که باعث ناراحتی شما می شود، می توانید از ظاهر او تعریف کنید. یا اگر کسی از شما سوال، کی ازدواج می کنید، یا کی بچه دار می شوید پرسید، میتوانید با تعریف و تجمید از عروسی زیبای چند سال پیش یا گفتن چیزهای خوب در مورد آخرین دستاورد فرزندشان، موضوع را تغییر دهید.

حواس پرتی کلید مقابله با سوالات ناخواسته است!

 

11. از خودتان سوال بپرسید

 

پاسخ دادن سوال با سوال برای طفره رفتن از سوالات ناخواسته,دلیل طفره رفتن از سوالات ناخواسته

در برابر سوالات اطرافیان می توان همان سوال را از خودشان پرسید

 

مردم به دلایل مختلف سوالات ناخوشایند می پرسند. ممکن است فرد قصد بدی نداشته باشد، اما بسیاری از اوقات، آنها به سادگی متوجه نمی شوند که در حال عبور از حد خود هستند. به شخصی که با او صحبت می کنید شک و تردید را بدهید و مودبانه سوال ناخواسته را با یک سوال از خودتان منحرف کنید. اگر آنها در مورد وضعیت رابطه شما می پرسند، چیزی مانند “آیا نگران هستید که من تنها هستم؟” بگویید.

 

در پاسخ به سوالی که در مورد پایان نامه یا جست و جوی شغل خود می توانید بگویید این است که :  “آیا نگران وضعیت مالی من هستید؟”

در واقع سوال را با سوالی جواب دهید که فرد متوجه شود نمی خواهید به آن پاسخ دهید.

 

12. درخواست مشاوره کنید

 

استفاده از مشاوره برای پاسخ ندادن به سوالات ناخواسته, گذاشتن مسئولیت پاسخگویی به عهده شخص دیگر

 از دیگران در مورد زندگی خود مشاوره بخواهید تا بتوانید بحث را منحرف کنید

 

یک راه ساده برای جلوگیری از پاسخ دادن به یک سوال ناخواسته این است که مسئولیت را بر عهده شخص دیگر قرار دهید. یکی از راه‌هایی که می‌ توانید این کار را انجام دهید این است که در مورد موضوعی که می ‌پرسند، راهنمایی بخواهید.

 

به عنوان مثال، اگر یک فرد متاهل از شما بپرسد که چرا هنوز با شریک عاطفی خود نامزد نکرده اید، می توانید از او راهنمایی های آنها را برای طولانی مدت کردن یک رابطه بپرسید. اگر کسی از شما سوالات شخصی در مورد فرزندان یا تربیت فرزندتان می پرسد، از او راهنمایی بخواهید که چگونه فرزندان خود را به طور موثر تربیت کرده است.

 

13. میزها را بچرخانید

در عشق، جنگ، وسوالات نامربوط، می توانید از تکنیک چرخش میز ها استفاده کنید. منظور از اصطلاح چرخش میز ها این است که خودتان به جای شخص مقابل قرار دهید! با پرسیدن همان چیز از سوال کننده، در برابر یک سوال تهاجمی عقب نشینی کنید.

 

این کار برای شما وقت می خرد و معمولا شما را از  این موضوع دور می کند، زیرا پرسش کننده باید تصمیم بگیرد که ایا واقعا می خواهد در مورد این موضوع بحث کند یا خیر. اگر آنها در مورد رابطه شما می پرسند، با پرسیدن در مورد رابطه آنها از این سوال فرار کنید. اگر آنها در مورد رئیس ناامید کننده شما در محل کار می پرسند از آنها بپرسید که کار آنها چگونه پیش می رود.

 

14. ایجاد حواس پرتی 

 

ایجاد حواس پرتی برای طفره رفتن از سوالات ناخواسته, دادن پاسخ های کلی به سوالات ناخواسته

ایجاد حواس پرتی در برابر سوالات ناخواسته راه خوبی برای پاسخ ندادن به آن هاست

 

ایجاد حواس پرتی می تواند راهی آسان برای جلوگیری از یک سوال ناخوشایند در یک جمع خانوادگی باشد. بی شک برای هیچ فردی پاسخی که شما به سوال می دهید، اهمیتی ندارد. بهترین عملکرد آن است که وانمود کنید متوجه سوال نشده اید و نسبت به انجام یک فعالیت جدید اعم از تماشای بازی فوتبال یا فیلم اقدام نمایبد.

 

15. به یک موضوع شخصی مرتبط، اما ایمن تر بپردازید

در برابر یک سوال چالشی می توانید مکالمه را مستقیما به منطقه ای امن تری منتقل کنید. به عنوان مثال، هنگامی که از شما درمورد امور مالی خود سوال می کنند، سوال را به موضوعی تغییر دهید، که چگونه اخیرا شروع به تهیه یک بودجه موثرتر کرده اید. به جای پاسخ دادن به سوالاتی در مورد اینکه چرا اخیرا اخراج شده اید، در مورد شغل جدید خود یا نحوه جستجوی شغل صحبت کنید. طوری رفتار کنید که گویی دقیقا به آنچه آنها پرسیده اند می پردازید، و احتمالا سوال کننده آن را رها می کند.

 

16. به یک سوال خاص پاسخ کلی دهید

زمانی که در یک جمع از شما درباره ی دیدگاه های سیاسی شخصی تان سوال می شود، بهترین پاسخ ارائه دیدگاه به صورت کلی است، در واقع بهتر است از ارائه پاسخ به صورت جزئی اجتناب کنید و دیدگاهتان را نسبت به مسائل سیاسی به صورت کلی بیان نمایید. به ویژه اگر لحن را از لحن منفی به مثبت تغیر دهید تاثیرگذاری بشتری خواهد داشت.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما مفید بوده باشد

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

خواندن  سندرم تغییر مکرر یعنی چه و چه عوارضی دارد؟

مطلب پیشنهادی

سندرم تغییر مکرر یعنی چه و چه عوارضی دارد؟

مجموعه: برای زندگی بهتر سندرم تغییر مکرر چیست   سندرم تغییر مکرر چیست و چه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *